Singapur a Španielsko zavádzajú nové pravidlá pre krypto reklamy

Veci sa v krypto sektore opäť raz hýbu po tom, čo nie jedna ale hneď dve krajiny zároveň predložili nové pravidlá, ktoré súvisia s dohľadom nad krypto reklamami. Menovite ide o Španielsko a Singapur a zatiaľ čo pri prvom menovanom štáte nevyzerajú pravidlá nijak extra prísne, pri druhom to je úplný opak. Monetary Authority of Singapore (MAS) totiž prišiel s tlačovou správou, kde prezradil, že chcú „odrádzať od obchodovania s kryptomenami širokú verejnosť“ a práve obmedzovanie krypto reklamy by tomu malo značne pomôcť.

V prípade Španielska je to značne miernejšie, keďže podľa miestnych novín La Información je národná komisia pre trh s cennými papiermi (CNMV) pripravená začať preverovať krypto reklamy ešte pred ich zverejnením. Táto správa prichádza po tom, čo španielska vláda posledný rok monitorovala situáciu v tomto sektore a v týchto dňoch konečne dospela k záveru. Po prijatí tohto nového zákona sa reklamy budú preverovať rovnako prísnymi pravidlami ako je to v prípadne ostatných finančných reklám.

Možno to však vyzerá, že Singapur je voči kryptomenám pomerne dosť nepriateľský, no opak je pravdou. Krajina je totiž aj naďalej otvorená podpore technológie blockchain ako takej, práve vďaka inovatívnym riešeniam, ktoré táto technológia prináša. Do sveta sa tak vďaka týmto dvom štátom vyslal jasný signál, že krajiny už kryptomeny neignorujú a každá krajina zavádza odlišný prístup k ich regulácii.

Zdroj