Francúzsky obchodník s potravinami Carrefour Group spustil prvý potravinový blockchain v Európe a plánuje pred koncom roka 2018 rozšíriť túto technológiu na ďalších osem produktov.
Tento krok je súčasťou realizácie päťročného transformačného plánu Carrefour 2022. Oznámil to koncom januára nový generálny riaditeľ Alexandre Bompard, ktorý prevzal spoločnosť v polovici júla.
Najväčší maloobchodný predajca v Európe poznamenal, že v súčasnosti sa používa blockchain technológia pre Carrefour Quality kurčatá. Toto bude neskôr predstavené na ďalších ôsmych produktových radách pre zvieratá a zeleninu, ako sú vajcia, syr, mlieko, pomaranče, paradajky, losos a mletý hovädzí steak.
Podľa spoločnosti „môže byť použitý v potravinárskom sektore tak, aby každá strana po celej dĺžke dodávateľského reťazca (výrobcovia, spracovatelia a distribútori) mohla poskytnúť informácie o sledovateľnosti a o ich konkrétnej úlohe pre každý produkt (dátumy, miesta , poľnohospodárske budovy, distribučné kanály, potenciálne úpravy atď.).“
Carrefour bude teraz môcť zdieľať bezpečnú databázu so všetkými svojimi partnermi a zaručiť vyššiu úroveň bezpečnosti potravín pre svojich zákazníkov.
Využitie blockchain technológie
„Stať sa lídrom je cieľom pre každého, ktorý Alexandre Bompard stanovil pre skupinu Carrefour. Využitie blockchain technológie je príkladom pri plnení tohto cieľa. Je to prvý krát v Európe a poskytne spotrebiteľom garantovanú úplnú transparentnosť, pokiaľ ide o vysledovateľnosť našich výrobkov, “ vysvetľuje Laurent Vallée, generálny tajomník Carrefour a vedúci oddelenia kvality a bezpečnosti potravín.
Spotrebitelia budú môcť skenovať kód QR na každom štítku produktu pomocou svojich mobilných telefónov, aby získali úplné informácie a zistili kvalitu produktu. Môžu tiež vidieť miesta, kde boli chované až do chvíle, kým boli umiestnené do regálov.
Carrefour je údajne prvý, kto zaviedol potravinový blockchain v Európe. Niekoľko ďalších spoločností zaoberajúcich sa potravinárskymi výrobkami skúma spôsoby využitia technológie blockchain.
Na konci augusta oznámilo desať najväčších výrobcov a maloobchodníkov s potravinami, vrátane Nestlé, Tyson Foods, Unilever a Walmart, spoluprácu s firmou IBM Blockchain, ktorá pomáha sledovať potravinové reťazce a zvyšovať bezpečnosť potravín.
Použitie technológie blockchain môže v prípade vzniku problému pomôcť pri rýchlej identifikácii zdroja problému alebo kontaminácie, ako je možné vidieť v celom ekosystéme.